Στο πλαίσιο της τακτικής συνεδρίασης που πραγματοποιήθηκε σήμερα
Δευτέρα 14 Οκτωβρίου 2024, δια ζώσης στην αίθουσα συνεδριάσεων
«Λάμπρου Παπαδήμα» (Αινιάνων 6-8, Λαμία) και ταυτόχρονα με
τηλεδιάσκεψη, συζητήθηκε το προ ημερησίας θέμα για την Παιδεία, το
οποίο ζήτησε γραπτώς η παράταξή μας από τις 27/09/2024.
Ο εισηγητής της παράταξής μας, κ. Αλεξίου Ιωάννης αναφέρθηκε εκτενώς :
Στα προβλήματα της σχολικής στέγης
Στην κατάργηση των σχολικών επιτροπών και την δυσλειτουργία του
νέου ηλεκτρονικού συστήματος ενώ επισήμανε ότι μέχρι σήμερα ΔΕΝ
έχουν πιστωθεί στους λογαριασμούς των σχολικών μονάδων το ποσό
των 500ευρώ ή 1000ευρώ που δικαιούνται για την κάλυψη των
πρώτων αναγκών τους.
την ενεργειακή αναβάθμιση των σχολικών μονάδων μέσω του
προγράμματος Ηλέκτρα που λήγει 31/12/2025.
στα προβλήματα που κλήθηκε να αντιμετωπίσει η εκπαιδευτική
κοινότητα για άλλη μια χρονιά και δεν είναι άλλα από τις μη εγκρίσεις
των ολιγομελών τμημάτων στη Β/θμια Εκπ/ση και τους
υποβιβασμούς σχολικών μονάδων στην Α/θμια.
Η παράταξή μας κατέθεσε στα πρακτικά τις παρακάτω προτάσεις :
Α) Μέτρα αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας
1) Να δοθεί μια πενταετή «ανάσα» στην περιφέρεια μας και ειδικότερα
στην πολύπαθη Εύβοια, έτσι ώστε να εγκρίνονται όλα τα ολιγομελή
τμήματα ομάδων προσανατολισμού ακόμη και με 3 παιδιά, όχι τον
μήνα Σεπτέμβρη, αλλά πριν την έναρξη των μαθημάτων. Να γίνονται
δηλαδή δεκτές όλες οι θετικές εισηγήσεις των στελεχών
εκπαίδευσης.
2) Για τις δύσκολες περιπτώσεις να λαμβάνετε υπόψη η γνώμη της
περιφερειακής επιτροπής παιδείας η οποία θα πρέπει να συσταθεί με
δική σας ευθύνη ώστε όταν η μη έγκριση προκαλεί δαπάνη
μετακίνησης, τότε να εγκρίνεται ΑΜΕΣΑ το ολιγομελές τμήμα
προσανατολισμού ακόμη και για αριθμό μαθητών μικρότερο ή ίσο του
2.
3) Να μην υπάρχει μονοθέσιο με περισσότερες από 3 τάξεις σε
συνδιδασκαλία. Να εγκρίνεται ΑΜΕΣΑ η λειτουργία του ως διθέσιο.
Σκεφτείτε ότι στα ολιγοθέσια «επιτρέπεται» η κάλυψη της ύλης σε
ποσοστό 70%. Τεράστια αδικία για τα παιδιά αυτά που οι οικογένειές
τους επιλέγουν να στηρίξουν την ύπαιθρο και η πολιτεία τους τιμωρεί.
4) Να δοθεί μια πενταετή ανάσα και το 15 +1 που ισχύει για τα
ολιγοθέσια σχολεία για την δημιουργία νέου τμήματος να ισχύει και για
τα υπόλοιπα σχολεία της υπαίθρου (που είναι ως 6θεσια), ειδικά για την
πολύπαθη Εύβοια.
5) Να προτάσσονται οι διαθέσεις ειδικοτήτων από την Β/θμια στην
Α/θμια ΑΜΕΣΑ και κατά προτεραιότητα αφού ο νομοθέτης δεν
προβλέπει τον διορισμό εκπαιδευτικών ειδικοτήτων στα ολιγοθέσια
σχολεία. Τελειώνοντας το Δημοτικό Σχολείο τα περισσότερα από τα
παιδιά αυτά δεν έχουν ακούσει ούτε μία αγγλική λέξη και πηγαίνοντας
στο Γυμνάσιο είναι υποχρεωμένα να συναγωνιστούν μαθητές που όχι
μόνο παρακολουθούσαν ξένη γλώσσα στο Σχολείο τους, αλλά είχαν και
τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν το παραπάνω μάθημα και σε
ιδιωτικά φροντιστήρια.
6) Να μην υπάρχει Δήμος χωρίς τουλάχιστον ένα 6/θεσιο σχολείο.
7) Η επαναφορά του θεσμού των σχολικών επιτροπών για να
εξασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία των σχολείων και ο
ουσιαστικότερος έλεγχος των χρημάτων που διατίθενται στους Δήμους
για τα σχολεία.
8) Να επανέλθουν οι σχολικές επιτροπές για την εύρυθμη λειτουργία των
σχολικών μονάδων.
Β) Μακρόπνοα μέτρα – αρμοδιότητας Περιφερειακής Αρχή
1) Δημιουργία προϋποθέσεων για επανακατοίκηση της υπαίθρου:
Αναζήτηση και αξιοποίηση ακινήτων που ανήκουν στον δήμο ή στην
περιφέρεια ώστε δωρεάν ή με ένα συμβολικό αντίτιμο να
παραχωρούνται σε δασκάλους, γιατρούς ή πολίτες άλλων
περιοχών ώστε αυτοί μαζί με τα παιδιά τους να επιστρέψουν στα
χωριά και να ζωντανέψουν τα χωριά αυτά, έτσι θα έχουμε και αύξηση
του μαθητικού δυναμικού.
Άλλωστε, προσφάτως, η κυρία Ζαχαράκη δήλωσε ότι σε συνεργασία με
την Τοπική Αυτοδιοίκηση το ΥΚΟΙΣΟ προχωράει στον εντοπισμό
δημοτικών και κρατικών κτιρίων προκειμένου να ανακαινιστούν και να
διατεθούν για τη φιλοξενία δασκάλων, γιατρών κ.α. Επίσης, δήλωσε
ότι έχει ήδη συγκεντρώσει και καταγράψει σε συνεργασία µε ΕΕΤΑΑ
ακίνητα σε δήμους και περιφέρειες.
2) Τέλος, ζητούμε την πλήρη εφαρμογή του νόμου 4483/2017 από
Δήμους της Περιφέρειας μας σχετικά με το επίδομα στέγασης και
σίτισης των εκπαιδευτικών.