Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κατέθεσε ο Βουλευτής Φθιώτιδας Γιάννης Σαρακιώτης, αναφορικά με δεκάδες απολύσεις, τις οποίες πραγματοποιεί η Hellenic Train στη Φθιώτιδα και σε ολόκληρη τη χώρα. Ανάμεσα στα 34 εκδοτήρια, των οποίων η λειτουργία αναστέλλεται, βρίσκονται και εκείνα της Λαμίας, της Στυλίδας και της Τιθορέας. Η Φθιώτιδα, όπως τονίζει ο Βουλευτής του νομού, βρίσκεται στο περιθώριο των κυβερνητικών πολιτικών σε έναν ακόμα κρίσιμο τομέα όπως αυτός των μεταφορών.
Όπως επισημαίνει εντός της κοινοβουλευτικής παρέμβασής του ο κ. Σαρακιώτης: «Η απόφαση της απόλυσης δεκάδων εργαζομένων από τη Hellenic Train S.A. συνιστά μια ακόμη πρόκληση προς την ελληνική κοινωνία. Μάλιστα, προκειμένου να αποφύγουν το ξέσπασμα της αγανάκτησης, οι ιθύνοντες της εταιρείας αποφάσισαν να αναβάλλουν την εκτέλεση της απόφασης των μαζικών απολύσεων από τις 28 Φεβρουαρίου 2025 (ημέρα επετείου του εγκλήματος των Τεμπών) στις 31 Μαΐου 2025, ενώ στη συνέχεια δόθηκε νέα παράταση δύο εβδομάδων».
Σύμφωνα με το Βουλευτή Φθιώτιδας, οι εν λόγω εργαζόμενοι – πολλοί εκ των οποίων πλησιάζουν στο όριο συνταξιοδότησης και ξαφνικά βρίσκονται στο δρόμο – κάλυπταν θέσεις εκδοτηρίων εισιτηρίων σε όλη τη χώρα, προσφέρουν ένα πολυσήμαντο έργο προς όφελος κυρίως των ευάλωτων ομάδων και το κλείσιμο των μισών εξ αυτών τους οδηγεί αναιτιολόγητα στην ανεργία.
Η Hellenic Train όφειλε να προβεί σε επενδύσεις και στην αναβάθμιση των ελληνικών σιδηροδρόμων, αλλά πράττει ακριβώς το αντίθετο, με την Κυβέρνηση της Ν.Δ. να παραμένει απλός θεατής. Όπως υπενθυμίζει εντός της ερώτησής του προς τον αρμόδιο Υπουργό: «Μόλις προ δύο εβδομάδων, πραγματοποιήθηκε η πολυδιαφημισμένη συνάντηση του Πρωθυπουργού με την Ιταλίδα ομόλογό του, στο πλαίσιο της οποίας υποτίθεται ότι συμφωνήθηκαν επενδύσεις της τάξης των 600-750 εκατ. € στον ελληνικό σιδηρόδρομο. Ωστόσο, πρόκειται για ένα πρόγραμμα επενδύσεων, το οποίο είχε συμφωνηθεί και τον Ιούλιο του 2022 (λίγους μήνες πριν το έγκλημα των Τεμπών) και ουδέποτε υλοποιήθηκε παραμένοντας ανεκτέλεστο έως την εκ νέου ανακοίνωσή του προς το σκοπό διαχείρισης της αντίδρασης των πολιτών για τα τεκταινόμενα και τις κυβερνητικές αποφάσεις στο σιδηρόδρομο».
Ο κ. Σαρακιώτης υπογραμμίζει τη «σαφή αντίφαση μεταξύ συμφωνηθέντων και πεπραγμένων», η οποία καθίσταται σαφής και στην περίπτωση της απόλυσης δεκάδων εργαζομένων, τη στιγμή που «υφίσταται ρητή δέσμευση υλοποίησης επενδυτικού πλάνου» και προσθέτει: «Όλα αυτά συμβαίνουν μετά το έγκλημα των Τεμπών, το οποίο έχει προκαλέσει τη δικαιολογημένη οργή της ελληνικής κοινωνίας. Αντί να βλέπουμε πρωτοβουλίες προς την κατεύθυνση αναβάθμισης των υποδομών και των υπηρεσιών στον ελληνικό σιδηρόδρομο, γινόμαστε μάρτυρες απολύσεων, απώλειας δεκάδων θέσεων εργασίας και αθέτησης υποσχέσεων από πλευράς της διαχειρίστριας εταιρείας Hellenic Train, με τη σιωπή και την ανοχή της Ελληνικής Κυβέρνησης».
Θέμα: «Εκκωφαντική σιωπή της Κυβέρνησης για τις απολύσεις στη Hellenic Train»
Η απόφαση της απόλυσης δεκάδων εργαζομένων από τη Hellenic Train S.A. συνιστά μια αναμφισβήτητη πρόκληση προς την ελληνική κοινωνία, της οποίας η δίκαιη αγανάκτηση για τους υπαίτιους του εγκλήματος των Τεμπών αφορά τόσο την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και όχι μόνο όσο και τη διαχειρίστρια εταιρεία. Μάλιστα, προκειμένου να αποφύγουν το ξέσπασμα του θυμού των πολιτών, οι ιθύνοντες της εταιρείας αποφάσισαν να αναβάλλουν την εκτέλεση της απόφασης απόλυσης περίπου 200 εργαζομένων από τις 28 Φεβρουαρίου 2025 (ημέρα επετείου του εγκλήματος των Τεμπών) στις 31 Μαΐου 2025, ενώ στη συνέχεια δόθηκε νέα παράταση δύο εβδομάδων.
Οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι καλύπτουν θέσεις εκδοτηρίων εισιτηρίων σε όλη τη χώρα και το κλείσιμο των μισών εξ αυτών τους οδηγεί αναιτιολόγητα στην ανεργία. Αδιαφορώντας για το γεγονός ότι το τρένο χρησιμοποιούν σε μεγάλο βαθμό άνθρωποι προχωρημένης ηλικίας ή ΑΜΕΑ, οι οποίοι δεν οδηγούν αυτοκίνητο, η εταιρεία παραπέμπει τους επιβάτες να χρησιμοποιούν τα ηλεκτρονικά συστήματα, απολύοντας όσους απασχολούνται στις εν λόγω θέσεις. Μάλιστα, όπως αναφέρουν οι υπό απόλυση εργαζόμενοι: «Δεν κόβαμε μόνο εισιτήρια, σώσαμε και πολλές καταστάσεις. Βοηθάμε τον κόσμο, στην επικοινωνία, στα τηλέφωνα, εξυπηρετούμε ανθρώπους που θα πάρουν τηλέφωνο να ρωτήσουν για τις αλλαγές σε δρομολόγια».
Αλγεινή εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι, μόλις προ δύο εβδομάδων, πραγματοποιήθηκε η πολυδιαφημισμένη συνάντηση του Πρωθυπουργού με την Ιταλίδα ομόλογό του, στο πλαίσιο της οποίας υποτίθεται ότι συμφωνήθηκαν επενδύσεις της τάξης των 600-750 εκατ. € στον ελληνικό σιδηρόδρομο. Ωστόσο, πρόκειται για ένα πρόγραμμα επενδύσεων, το οποίο είχε συμφωνηθεί και τον Ιούλιο
του 2022 (λίγους μήνες πριν το έγκλημα των Τεμπών) και ουδέποτε υλοποιήθηκε παραμένοντας ανεκτέλεστο έως την εκ νέου ανακοίνωσή του προς το σκοπό διαχείρισης της αντίδρασης των πολιτών για τα τεκταινόμενα και τις κυβερνητικές αποφάσεις στο σιδηρόδρομο.
Επειδή συνιστά σαφή αντίφαση μεταξύ συμφωνηθέντων και πεπραγμένων η απόλυση εργαζομένων, τη στιγμή που υφίσταται ρητή δέσμευση υλοποίησης επενδυτικού πλάνου.
Επειδή οι συνέπειες των αποφάσεων της σιδηροδρομικής εταιρείας Hellenic Train επηρεάζουν αρνητικά τις ζωές δεκάδων εργαζομένων, οι οποίοι οδηγούνται στην ανεργία.
Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
1. Ποιες πρωτοβουλίες προτίθεται να αναλάβει, προκειμένου να αποτρέψει την απώλεια δεκάδων θέσεων εργασίας στη Hellenic Train S.A.; 2. Σε ποιο βαθμό οι ως άνω αποφάσεις της εταιρείας συνάδουν με τις συμφωνημένες υποχρεώσεις της για επενδύσεις και ανάπτυξη του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου;
Ο ερωτών Βουλευτής
Σαρακιώτης Ιωάννης