Σάββατο, 7 Ιουνίου, 2025 20:44
No Result
View All Result
Radio NET 101,9
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΤΟΠΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ
    • CHAMPIONS LEAGUE
    • EUROPA LEAGUE
    • FOOTBALL LEAGUE
    • SUPER LEAGUE
    • SUPER LEAGUE 2
    • ΚΥΠΕΛΛΟ ΕΛΛΑΔΑΣ
    • ΠΑΣ ΛΑΜΙΑ
  • ΜΠΑΣΚΕΤ
    • EUROLEAGUE
    • NBA
  • ΒΟΛΛΕΥ
  • AUTO-ΚΙΝΗΣΗ
  • ΑΛΛΑ ΑΘΛΗΜΑΤΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΑΓΓΕΛΙΕΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΑΚΟΥΣΕ LIVE
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΤΟΠΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ
    • CHAMPIONS LEAGUE
    • EUROPA LEAGUE
    • FOOTBALL LEAGUE
    • SUPER LEAGUE
    • SUPER LEAGUE 2
    • ΚΥΠΕΛΛΟ ΕΛΛΑΔΑΣ
    • ΠΑΣ ΛΑΜΙΑ
  • ΜΠΑΣΚΕΤ
    • EUROLEAGUE
    • NBA
  • ΒΟΛΛΕΥ
  • AUTO-ΚΙΝΗΣΗ
  • ΑΛΛΑ ΑΘΛΗΜΑΤΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΑΓΓΕΛΙΕΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΑΚΟΥΣΕ LIVE
No Result
View All Result
No Result
View All Result

Ερώτηση Γ. Οικονόμου στην Υπουργό Παιδείας: Το γεγονός ότι προάγονται ή αποφοιτούν ή είναι δυνατόν να συμβεί κάτι τέτοιο, μαθητές με βαθμούς κάτω από τη βάση σχεδόν σε όλα τα βασικά μαθήματα αποτελεί για το Υπουργείο κίνδυνο απαξίωσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας;

RADIONET101,9 A by RADIONET101,9 A
26/05/25 12:02
in ΕΛΛΑΔΑ, ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
0
0
SHARES
0
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Ο Βουλευτής ΝΔ και πρώην Υπουργός Γιάννης Οικονόμου με ερώτηση που κατέθεσε προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων Σοφία Ζαχαράκη θέτει το ζήτημα της προαγωγής ή αποφοίτησης με βαθμό κάτω από τη βάση σε όλα τα βασικά μαθήματα.

Οι συνυπογράφοντες Βουλευτές ερωτούν την Υπουργό συγκεκριμένα:

Έχει το υπουργείο στη διάθεση του αριθμητικά στοιχεία για όσους
προάγονται ή αποφοιτούν με κάτω από τη βάση σχεδόν σε όλα τα
βασικά μαθήματα ; Ποιος είναι αυτός ο αριθμός;
– Το γεγονός ότι προάγονται ή αποφοιτούν ή είναι δυνατόν να συμβεί
κάτι τέτοιο, μαθητές με βαθμούς κάτω από τη βάση σχεδόν σε όλα
τα βασικά μαθήματα αποτελεί για το Υπουργείο κίνδυνο απαξίωσης
της εκπαιδευτικής διαδικασίας;
– Είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης -και αν ναι με ποιον τρόπο
σκοπεύει- να αντιμετωπίσει την στρέβλωση αυτή;
– Σχεδιάζει το Υπουργείο Παιδείας την επεξεργασία ενός
διαφορετικού μοντέλου εξέτασης, με διαδικασία και περιεχόμενο
που να άπτεται περισσότερο στις απαιτήσεις, τις προκλήσεις και τις
δυνατότητες που κυριαρχούν στην εποχή μας;

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης.

Προς: την Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού , κα
Ζαχαράκη Σοφία
Θέμα: Το γεγονός ότι μαθητές προάγονται και αποφοιτούν από το Λύκειο
με βαθμούς κάτω από τη βάση σε όλα τα βασικά μαθήματα δημιουργεί
ερωτηματικά για την ποιότητα της εκπαιδευτικης διαδικασίας, την αξία
του απολυτηρίου και προβληματίζει για το αν ανταποκρίνονται στις
ανάγκες και τις απαιτήσεις της εποχής η διαδικασία και το περιεχόμενο
των εξετάσεων
Σε άρθρο της ιστοσελίδας esos.gr την Πέμπτη 15/5/2025 αναφέρεται ότι
μαθητές Λυκείου μπορούν να προαχθούν στην επόμενη τάξη και να
αποκτήσουν απολυτήριο ακόμη και αν έχουν βαθμό κάτω από τη βάση
σχεδόν σε όλα τα βασικά μαθήματα.
Σύμφωνα με το άρθρο το σχολικό έτος 2021 — 2022 που ακολούθησε την
περίοδο της καραντίνας και πραγματοποιήθηκαν ξανά οι γραπτές
εξετάσεις, ο συνολικός βαθμός των μαθητών διαμορφώθηκε σε αισθητά
χαμηλότερα επίπεδα.
Στην ιστοσελίδα αναφέρονται συγκεκριμένα παραδείγματα (και οι
αντίστοιχοι πίνακες) σύμφωνα με τα οποία:
o Εάν κάποιος μαθητής έχει 08 σε κάθε ένα από τα: άλγεβρα,
γεωμετρία, φυσική, χημεία, βιολογία, αρχαία, λογοτεχνία κι έκθεση,
καθώς επίσης 12 σε γυμναστική, αγγλικά και θρησκευτικά, βγάζει
μέσο όρο 10 και περνά στην επόμενη τάξη.
o Με 12 μαθήματα με βαθμούς από 5 έως 9 και 8 μαθήματα από ΙΟ
έως 12,3 και ένα Ι8άρι στην Φυσική Αγωγή μαθητής της Α Λυκείου
προάγεται με βαθμό ΙΟ
2
o Με 7 μαθήματα από 5,5 έως 8,4 , ο μαθητής προάγεται με βαθμό
11,8
Βασικός πυρήνας της πολιτικής της κυβέρνησης μας στον τομέα της
Παιδείας είναι η αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας αλλά και της
αξίας του σχολικού απολυτηρίου. Προς την κατεύθυνση αυτή έχουν γίνει
από το 2019 μέχρι σήμερα σημαντικά βήματα που χωρίς αμφιβολία
αποτελούν άλματα σε σχέση με το παρελθόν.
Βασικός στόχος όλης αυτής της προσπάθειας είναι η πρόοδος των μαθητών
να αντανακλά πραγματικές γνώσεις και δεξιότητες, ιδιαίτερα σε μια σειρά
από βασικά μαθήματα. Τα όσα αναφέρονται στο παραπάνω άρθρο όμως ,
προβληματίζουν.
Δημιουργούν ερωτήματα για το κατά πόσο είναι ενδιαφέροντα αυτά που
διδάσκονται τα παιδιά, αν είναι συμβατά με τα ερεθίσματα την πρόσβαση
και την ταχύτητα πρόσβασης που έχουν οι σημερινοί μαθητές σε
πολλαπλές πηγές πληροφόρησης. Αν νιώθουν ότι έχουν πρακτική αξία και
κατά πόσο τους δίνουν πρόσβαση σε ένα αξιόλογο μέλλον.
Ωστόσο το γεγονός ότι υπάρχει η δυνατότητα να προβιβάζονται στην
επόμενη τάξη μαθητές που έχουν αποτύχει σε βασικά μαθήματα, γεννά
ερωτήματα για το εάν έτσι υπονομεύεται η έννοια της εκπαιδευτικής
διαδικασίας . Όταν μάλιστα αντί να αναζητούνται τρόποι διόρθωσης αυτής
της στρέβλωσης -όχι ως τιμωρία αλλά με το να προβληματιστούμε για το
κατά πόσο οι εξετάσεις (στις οποίες παίρνουν πάνω ή κάτω από τη βάση)
ανταποκρίνονται στις ανάγκες και τις απαιτήσεις της εποχής και συνεπώς
αν έχει σημασία να εξετάζουμε ως κριτήριο τους βαθμούς αυτούς ή θα είχε
νόημα να αλλάξουμε τη διαδικασία και το περιεχόμενο της εξέτασης ώστε
να βγουν πιο γόνιμα συμπεράσματα, εμπεδώνεται μια κουλτούρα χαμηλών
προσδοκιών και απαξίωσης της προσπάθειας.
Η υποβάθμιση των απαιτήσεων για την απόκτηση του σχολικού
απολυτηρίου, με την χορήγηση του ακόμη και σε εκείνους που δεν έχουν
κατακτήσει επαρκώς βασικά γνωστικά αντικείμενα αλλοιώνει την αξία του
τίτλου και πλήττει την αξιοπιστία του.
Η νοοτροπία της «ανεξαρτήτως απόδοσης προαγωγής» με την ταυτόχρονη
επιμονή στο ίδιο εκπαιδευτικό εξεταστικό μοντέλο ,λειτουργούν ως
αντικίνητρο για τη μελέτη και τη συστηματική εργασία. Αποδυναμώνουν
το ρόλο και τη σημασία του δημόσιου σχολείου ως βασικού πυλώνα
μόρφωσης και διαμόρφωσης χαρακτήρα για τη νέα γενιά της πατρίδας μας.
3
Ερωτάται η κυρία Υπουργός:
– Έχει το υπουργείο στη διάθεση του αριθμητικά στοιχεία για όσους
προάγονται ή αποφοιτούν με κάτω από τη βάση σχεδόν σε όλα τα
βασικά μαθήματα ; Ποιος είναι αυτός ο αριθμός;
– Το γεγονός ότι προάγονται ή αποφοιτούν ή είναι δυνατόν να συμβεί
κάτι τέτοιο, μαθητές με βαθμούς κάτω από τη βάση σχεδόν σε όλα
τα βασικά μαθήματα αποτελεί για το Υπουργείο κίνδυνο απαξίωσης
της εκπαιδευτικής διαδικασίας;
– Είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης -και αν ναι με ποιον τρόπο
σκοπεύει- να αντιμετωπίσει την στρέβλωση αυτή;
– Σχεδιάζει το Υπουργείο Παιδείας την επεξεργασία ενός
διαφορετικού μοντέλου εξέτασης, με διαδικασία και περιεχόμενο
που να άπτεται περισσότερο στις απαιτήσεις, τις προκλήσεις και τις
δυνατότητες που κυριαρχούν στην εποχή μας;

Previous Post

Ανανέωσε με Σιαμπάνη μέχρι το 2027 ο Βόλος

Next Post

Εκδήλωση τιμής για τη «Μάχη της Παύλιανης» τη Κυριακή 1 Ιουνίου

Next Post
Εκδήλωση τιμής για τη «Μάχη της Παύλιανης» τη Κυριακή 1 Ιουνίου

Εκδήλωση τιμής για τη «Μάχη της Παύλιανης» τη Κυριακή 1 Ιουνίου

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Παραιτήθηκε η Συρεγγέλα από γραμματέας της ΝΔ -«Οι θέσεις δεν μας ανήκουν, πρέπει να ξέρεις πότε να αποχωρήσεις»

Παραιτήθηκε η Συρεγγέλα από γραμματέας της ΝΔ -«Οι θέσεις δεν μας ανήκουν, πρέπει να ξέρεις πότε να αποχωρήσεις»

7 Ιουνίου 2025
AEK: Τελειώνει την υπόθεση Νίκολιτς και επισπεύδει τα μεταγραφικά ο Ριμπάλτα

AEK: Τελειώνει την υπόθεση Νίκολιτς και επισπεύδει τα μεταγραφικά ο Ριμπάλτα

7 Ιουνίου 2025
Το φύλλο αγώνα του Game 3: Τι έγραψαν για χειρονομίες Φουρνιέ και Ναν, αλλά και για τα υβριστικά συνθήματα

Το φύλλο αγώνα του Game 3: Τι έγραψαν για χειρονομίες Φουρνιέ και Ναν, αλλά και για τα υβριστικά συνθήματα

7 Ιουνίου 2025
Λεπενιώτης: «Δεχθήκαμε πρωτοφανείς τραμπουκισμούς και αντιμετωπίσαμε κλίμα ζούγκλας – Πετάξαν πινακίδα στον Φουρνιέ»

Λεπενιώτης: «Δεχθήκαμε πρωτοφανείς τραμπουκισμούς και αντιμετωπίσαμε κλίμα ζούγκλας – Πετάξαν πινακίδα στον Φουρνιέ»

7 Ιουνίου 2025
Παναθηναϊκός – Ολυμπιακός 88-99: Έκανε το break και είναι αγκαλιά με το πρωτάθλημα

Παναθηναϊκός – Ολυμπιακός 88-99: Έκανε το break και είναι αγκαλιά με το πρωτάθλημα

6 Ιουνίου 2025
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • LIVE ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ
Τηλ: 22314 01838

© 2024 Radio NET 101,9 All rights reserved. Κατασκευή & Φιλοξενία Ιστοσελίδων 19CLOUDS

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΤΟΠΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ
  • ΜΠΑΣΚΕΤ
  • ΒΟΛΛΕΥ
  • AUTO-ΚΙΝΗΣΗ
  • ΑΛΛΑ ΑΘΛΗΜΑΤΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΑΓΓΕΛΙΕΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΑΚΟΥΣΕ LIVE

© 2024 Radio NET 101,9 All rights reserved. Κατασκευή & Φιλοξενία Ιστοσελίδων 19CLOUDS

Κάντε Live Chat μαζί μας αλλά και με τους ακροατές/επισκέπτες του Radio NET 101,9! Παρακαλούμε, σχολιάζετε κόσμια.

Live Chat