Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες στον οδικό άξονα Μπράλος – Άμφισσα, παρά την παράταση ως προς την παράδοση.
Ένα από τα σημαντικότερα έργα υποδομής για την ενίσχυση της οδικής διασύνδεσης μεταξύ Κεντρικής και Δυτικής Ελλάδας βρίσκεται σε φάση εντατικής υλοποίησης. Ο οδικός άξονας Μπράλος – Άμφισσα προχωρά με σταθερό ρυθμό, παρά την παράταση που δόθηκε για την ολοκλήρωσή του.
Το συγκεκριμένο έργο αποτελεί κομβικό τμήμα του διαγώνιου οδικού άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο και έρχεται να βελτιώσει ριζικά την προσβασιμότητα, μειώνοντας τον χρόνο μετακίνησης από τη Λαμία προς την Πάτρα σε περίπου 1,5 ώρα από 3 που είναι σήμερα.
Η αναβάθμιση αφορά δύο υποτμήματα, το Μπράλος – Αρχή παράκαμψης Γραβιάς και το Μεταλλεία Βωξίτη – Άμφισσα, με συνολικό μήκος 24 χιλιομέτρων. Αξίζει να σημειωθεί ότι η παράκαμψη Γραβιάς έχει ήδη ολοκληρωθεί.
Το τεχνικό αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει δύο σήραγγες συνολικού μήκους άνω των 4.600 μέτρων, επτά γέφυρες και έξι ισόπεδους κόμβους, με στόχο τη δραστική βελτίωση της ασφάλειας και της ταχύτητας κυκλοφορίας.
Η τελική ημερομηνία περαίωσης του έργου μεταφέρθηκε πλέον στις 9 Φεβρουαρίου 2028, λόγω καθυστερήσεων που σχετίζονται κυρίως με τις απαλλοτριώσεις γης στην περιοχή των στομίων των σηράγγων.
Η αρχική ημερομηνία ολοκλήρωσης ήταν η 15η Αυγούστου 2027, όμως η έναρξη εργασιών σε ιδιωτικές εκτάσεις κατέστη δυνατή μόλις τον Νοέμβριο του 2024, γεγονός που μετέθεσε το χρονοδιάγραμμα της δεύτερης τμηματικής προθεσμίας έως τις 25 Ιουνίου 2025.
Η σημασία του συγκεκριμένου οδικού άξονα είναι πολλαπλή. Πέρα από την ενίσχυση των τοπικών και υπερτοπικών μετακινήσεων, δημιουργεί έναν κρίκο ανάμεσα στους μεγάλους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους, Ιόνια Οδός, Ολυμπία Οδός, Εθνική Οδός Αθηνών – Θεσσαλονίκης και Ε65, διευκολύνοντας τη διασύνδεση στρατηγικών σημείων, όπως το λιμάνι της Πάτρας και η βιομηχανική ζώνη του Βόλου.
Με την ολοκλήρωσή του, ο δρόμος Μπράλος – Άμφισσα θα αναβαθμίσει θεαματικά τη μεταφορική ικανότητα της ευρύτερης περιοχής, θα ενισχύσει την περιφερειακή ανάπτυξη, θα μειώσει τον χρόνο και το κόστος των μετακινήσεων και θα βελτιώσει την πρόσβαση σε τουριστικές και βιομηχανικές περιοχές.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο διαγώνιος άξονας Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο, του οποίου τμήμα είναι το Μπράλος- Άμφισσα θα επιτρέψει τη μείωση της απόστασης μεταξύ Λαμίας και Πάτρας από 185 χλμ. σήμερα στα 160 χλμ. και θα συρρικνώσει τον χρόνο οδήγησης για ένα ΙΧ στο μισό, δηλαδή από 3 ώρες σήμερα σε 1,5 ώρα.