Σάββατο, 10 Μαΐου, 2025 01:33
No Result
View All Result
Radio NET 101,9
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΤΟΠΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ
    • CHAMPIONS LEAGUE
    • EUROPA LEAGUE
    • FOOTBALL LEAGUE
    • SUPER LEAGUE
    • SUPER LEAGUE 2
    • ΚΥΠΕΛΛΟ ΕΛΛΑΔΑΣ
    • ΠΑΣ ΛΑΜΙΑ
  • ΜΠΑΣΚΕΤ
    • EUROLEAGUE
    • NBA
  • ΒΟΛΛΕΥ
  • AUTO-ΚΙΝΗΣΗ
  • ΑΛΛΑ ΑΘΛΗΜΑΤΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΑΓΓΕΛΙΕΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΑΚΟΥΣΕ LIVE
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΤΟΠΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ
    • CHAMPIONS LEAGUE
    • EUROPA LEAGUE
    • FOOTBALL LEAGUE
    • SUPER LEAGUE
    • SUPER LEAGUE 2
    • ΚΥΠΕΛΛΟ ΕΛΛΑΔΑΣ
    • ΠΑΣ ΛΑΜΙΑ
  • ΜΠΑΣΚΕΤ
    • EUROLEAGUE
    • NBA
  • ΒΟΛΛΕΥ
  • AUTO-ΚΙΝΗΣΗ
  • ΑΛΛΑ ΑΘΛΗΜΑΤΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΑΓΓΕΛΙΕΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΑΚΟΥΣΕ LIVE
No Result
View All Result
No Result
View All Result
Χρήστος Σταϊκούρας: Υψηλής σημασίας για την Ελλάδα η ανάπτυξη εμπορευματικού διαδρόμου ευρωπαϊκού Βορρά – Νότου

Χρήστος Σταϊκούρας: Υψηλής σημασίας για την Ελλάδα η ανάπτυξη εμπορευματικού διαδρόμου ευρωπαϊκού Βορρά – Νότου

RADIONET101,9 A by RADIONET101,9 A
11/04/24 17:44
in ΕΛΛΑΔΑ, ΚΟΣΜΟΣ
0
0
SHARES
0
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Την ανάγκη για περαιτέρω ενίσχυση του ευρωπαϊκού συστήματος μεταφορών, μέσω των νέων εμπορικών διαδρόμων που συνδέουν τη Βαλτική με τη Μαύρη Θάλασσα και το Αιγαίο Πέλαγος, ανέδειξε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, στο Βίλνιους της Λιθουανίας, κατά την τοποθέτησή του στο επιχειρηματικό φόρουμ της Πρωτοβουλίας των Τριών Θαλασσών.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπογράμμισε ότι οι παραδοσιακές εφοδιαστικές αλυσίδες Μεταφορών Ανατολής – Δύσης θα πρέπει να εξισορροπούνται από τις ροές Βορρά – Νότου.

«Η Ελλάδα συνεργάζεται με τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία, στο πλαίσιο του Διαδρόμου BBA και της Πρωτοβουλίας των Τριών Θαλασσών, αναβιώνοντας το σχέδιο Sea2Sea και την επέκτασή του στη Ρουμανία», τόνισε ο κ. Σταϊκούρας, επισημαίνοντας ότι αποτελεί υψίστης σημασίας η ανάπτυξη της υποδομής για αυτές τις συνδέσεις.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών δήλωσε ότι αποτελεί προϋπόθεση να διασφαλιστεί επαρκής χρηματοδότηση σε ευρωπαϊκό επίπεδο για τις υποδομές και την καινοτομία, όπως επίσης να παρασχεθούν κίνητρα για ΣΔΙΤ και την ανάπτυξη νέων εργαλείων.

«Στην τρέχουσα αναθεώρηση του κανονισμού ΔΕΔ-Μ θα πρέπει να ληφθούν υπόψη ειδικές διατάξεις για αυτά τα έργα. Και θα πρέπει να υποστηριχθεί η σύσταση επιχειρήσεων από κοινού για την περάτωσή τους. Αυτός είναι ο δρόμος για την υλοποίηση του έργου Sea2Sea, το οποίο αποτελεί υψηλή προτεραιότητα για την ελληνική κυβέρνηση», κατέληξε ο κ. Σταϊκούρας.

 

Ακολουθεί, σε άτυπη μετάφραση, το πλήρες κείμενο της τοποθέτησης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα:

 

Το σύστημα μεταφορών αλλάζει και οι φορείς χάραξης πολιτικής θα πρέπει να σκεφτούν βιώσιμες και ισοδύναμες λύσεις μεταφορών.

Λόγω της αυξανόμενης ζήτησης των υπηρεσιών μεταφοράς, εντείνονται οι προκλήσεις της χρηματοδότησης των υποδομών και της προώθησης της έξυπνης και βιώσιμης κινητικότητας.

Οι υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων στους τομείς της πολιτικής και του σχεδιασμού πρέπει να αντιμετωπίσουν αυτές τις προκλήσεις και να προσπαθήσουν να αναπτύξουν ένα σύστημα μεταφορών ικανό να καλύψει τις μελλοντικές ανάγκες της κοινωνίας και της οικονομίας.

Ο τομέας των μεταφορών είναι ζωτικής σημασίας για τη διαχείριση των συνεπειών και ειδικότερα της ανθρωπιστικής, γεωπολιτικής κρίσης και της μεγάλης διαταραχής στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, που προκλήθηκε από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία

Η ΕΕ ανταποκρίθηκε με συντονισμένο τρόπο προκειμένου να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τις επιπτώσεις, με πρωτοβουλίες όπως η προσωρινή συμφωνία μεταξύ ΕΕ και Ουκρανίας για τις εμπορευματικές οδικές μεταφορές και η δημιουργία λωρίδων αλληλεγγύης.

Από την πρώτη κιόλας στιγμή και κάτω από πίεση, έπρεπε να ανταπεξέλθουμε.

Αυτή η κρίση ανέδειξε την ανάγκη ενίσχυσης του συστήματος μεταφορών, καθώς επίσης και την ανάγκη να προσδιοριστούν και να τεθούν σε λειτουργία οι εναλλακτικές διαδρομές μεταφορών.

Οι παραδοσιακές εφοδιαστικές αλυσίδες Μεταφορών Ανατολής – Δύσης θα πρέπει να εξισορροπούνται από τις ροές Βορρά – Νότου.

Ο νέος κανονισμός του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ) παρέχει μια ευκαιρία ως προς αυτή την κατεύθυνση, καθώς αναδιοργανώνει τους ευρωπαϊκούς διαδρόμους, αντιστοιχώντας, για πρώτη φορά, την προσφορά με τη ζήτηση, περιορίζει τις επικαλύψεις μεταξύ των διαδρόμων και ενισχύει τα ζητήματα της διασυνοριακής συνδεσιμότητας και συνεργασίας.

Η Ελλάδα συνεργάζεται με τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία σε αυτή την προσπάθεια, στο πλαίσιο του Διαδρόμου BBA και της Πρωτοβουλίας των Τριών Θαλασσών, αναβιώνοντας το σχέδιο Sea2Sea και την επέκτασή του στη Ρουμανία.

Ωστόσο, αποτελεί υψίστης σημασίας η ανάπτυξη της υποδομής για αυτές τις συνδέσεις.

Οι Ευρωπαϊκοί Διάδρομοι είναι πλήρως ευθυγραμμισμένοι με τους λεγόμενους εμπορευματικούς σιδηροδρομικούς διαδρόμους, για πρώτη φορά.

Αυτό σημαίνει ότι η πλευρά της προσφοράς, δηλαδή οι υποδομές και οι επενδύσεις, ακολουθεί την πλευρά της ζήτησης.

Καλωσορίζουμε τον διάδρομο BBA, που συνδέει τα λιμάνια της Βαλτικής, με τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας και του Αιγαίου, και παρέχει μια γέφυρα από τις χώρες της ΕΕ στην Ουκρανία.

Ταυτόχρονα, η πρόταση αυξάνει σημαντικά τον πήχη των προσδοκιών. Με προαπαιτούμενα που αφορούν ολόκληρο το δίκτυο και απαιτητικά τεχνικά πρότυπα, που θέτουν το έδαφος για ένα ανθεκτικό δίκτυο.

Οι υψηλότερες τεχνικές προδιαγραφές για το δίκτυο ΔΕΔ-Μ συνεπάγονται υψηλότερες επενδυτικές ανάγκες, τη στιγμή που μειώνονται τα κονδύλια για υποδομές μεταφορών.

Το CEF, ήδη, αποδίδει, αλλά χρειάζεται να γίνουν περισσότερα.

Ως εκ τούτου, αποτελεί προϋπόθεση να διασφαλιστεί επαρκής χρηματοδότηση σε ευρωπαϊκό επίπεδο για τις υποδομές και την καινοτομία, όπως επίσης να παρασχεθούν κίνητρα για ΣΔΙΤ και την ανάπτυξη νέων εργαλείων.

Επιτρέψτε μου να τονίσω σε αυτό το σημείο ότι ένα μεγάλο διασυνοριακό κατασκευαστικό έργο απαιτεί συνήθως μεγάλους χρόνους προετοιμασίας για διακυβερνητικές συμφωνίες, δημοσιονομικές αποφάσεις, διαδικασίες αδειοδότησης και προμηθειών, τεχνικές μελέτες κ.λπ.

Επιπλέον, υλοποιείται σε φάσεις.

Στην τρέχουσα αναθεώρηση του κανονισμού ΔΕΔ-Μ θα πρέπει να ληφθούν υπόψη ειδικές διατάξεις για αυτά τα έργα.

Και θα πρέπει να υποστηριχθεί η σύσταση επιχειρήσεων από κοινού για την περάτωσή τους.

Αυτός είναι ο δρόμος για την υλοποίηση του έργου Sea2Sea, το οποίο αποτελεί υψηλή προτεραιότητα για την ελληνική κυβέρνηση.

Τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό, δεν είναι μόνο οι υποδομές που θα παρέχουν διακρατικές συνδέσεις διαδρόμων.

Η συμπληρωματικότητα και η ευθυγράμμιση μεταξύ κανονισμών και οδηγιών είναι σημαντικοί παράγοντες διευκόλυνσης.

Πιο πρόσφατα παραδείγματα αποτελούν οι πρωτοβουλίες των πράσινων λωρίδων και των λωρίδων αλληλεγγύης, καθώς και η αδιάλειπτη συνδεσιμότητα των Ευρωπαϊκών Διαδρόμων.

Previous Post

Πρωτοβουλία Γ. Οικονόμου: Συνάντηση εργασίας στο Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας με Β. Κικίλια και συμμετοχή Δημάρχων και Αντιδημάρχων της Φθιώτιδας

Next Post

Εγκρίθηκε η δωρεά της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για τα σχολεία της Θεσσαλίας και της Στερεάς Ελλάδας

Next Post
Εγκρίθηκε η δωρεά της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για τα σχολεία της Θεσσαλίας και της Στερεάς Ελλάδας

Εγκρίθηκε η δωρεά της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για τα σχολεία της Θεσσαλίας και της Στερεάς Ελλάδας

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Λαμία: Η Λέντα Μαντά παρουσίασε το νέο της βιβλίο «ΚΟΚΚΙΝΗ ΓΡΑΜΜΗ» (φωτογραφίες)

Λαμία: Η Λέντα Μαντά παρουσίασε το νέο της βιβλίο «ΚΟΚΚΙΝΗ ΓΡΑΜΜΗ» (φωτογραφίες)

9 Μαΐου 2025
ΠΑΣ Λαμία: Η αποστολή για τον αγώνα με τον Πανσερραϊκό

ΠΑΣ Λαμία: Η αποστολή για τον αγώνα με τον Πανσερραϊκό

9 Μαΐου 2025
ΑΕΚ – Μάλαγα 65-71: Έπαθε μπλακ άουτ και έχασε την ευκαιρία

ΑΕΚ – Μάλαγα 65-71: Έπαθε μπλακ άουτ και έχασε την ευκαιρία

9 Μαΐου 2025
Τέλος στα πανηγύρια με σουβλάκια και ψησίματα – Μόνο με catering

Τέλος στα πανηγύρια με σουβλάκια και ψησίματα – Μόνο με catering

9 Μαΐου 2025
Τενερίφη – Γαλατάσαραϊ 80-90: Πήρε την πρόκριση στον τελικό και περιμένει να μάθει αντίπαλο

Τενερίφη – Γαλατάσαραϊ 80-90: Πήρε την πρόκριση στον τελικό και περιμένει να μάθει αντίπαλο

9 Μαΐου 2025
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • LIVE ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ
Τηλ: 22314 01838

© 2024 Radio NET 101,9 All rights reserved. Κατασκευή & Φιλοξενία Ιστοσελίδων 19CLOUDS

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΤΟΠΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ
  • ΜΠΑΣΚΕΤ
  • ΒΟΛΛΕΥ
  • AUTO-ΚΙΝΗΣΗ
  • ΑΛΛΑ ΑΘΛΗΜΑΤΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΑΓΓΕΛΙΕΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΑΚΟΥΣΕ LIVE

© 2024 Radio NET 101,9 All rights reserved. Κατασκευή & Φιλοξενία Ιστοσελίδων 19CLOUDS

Κάντε Live Chat μαζί μας αλλά και με τους ακροατές/επισκέπτες του Radio NET 101,9! Παρακαλούμε, σχολιάζετε κόσμια.

Live Chat